• اطلاعیه ها

    • فراخوان جذب مدیر   دوشنبه, 28 فروردین 1396

      انجمن عصر نویسندگی به منظور ایجاد بستری مناسب برای نویسندگان نوقلم و حمایت از ایشان ایجاد گردیده است. در جهت ارائه خدمات بهتر به نویسندگان، اقدام به جذب مدیر کرده ایم. لطفا عزیزانی که به مدیریت انجمن وارد اند و توانایی ارسال حداقل ده پست در روز را دارند به این آیدی مراجعه نمایند. @admin به امید پیشرفت
    • افتتاح بخش خاطره نویسی روزانه   سه شنبه, 19 اردیبهشت 1396

      تیم انجمن عصر نویسندگی برای افزایش لذت کاربران هنگام استفاده از سایت،اقدام به افتتاح بخش "خاطره نویسی روزانه"کرد. برای رفتن به این بخش،کافیست اینجـــا کلیک کنید. از نوشتن خاطره های خود،لذت ببرید.

1 ارسال در این موضوع قرار دارد

سرکه سیب علاوه بر تاثیر روی متابولیسم بدن،برای کاهش وزن مناسب است.

به گزارش بهداشت نیوز، سرکه سیب، یکی از خوراکی‌هایی است که در سال‌های اخیر به‌خاطر فوایدش برای کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته است. درحالی که هیچ راهکار ساده‌ای برای کاهش وزن استاندارد وجود ندارد، اما اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی سالم و در کنار برنامه ورزشی منظم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. در ادامه با ۵ دلیل اصلی تاثیر سرکه سیب بر کاهش وزن آشنا میشویم.

کاهش قند خون

مطالعات روی موش‌ها نشان داده‌اند که مصرف سرکه سیب، مکانیسم جذب قند خون را توسط کبد و عضله‌ها بهبود می‌بخشد. براساس این یافته‌ها، سرکه سیب می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند و به کمتر از ۱۱۰ (میلی‌گرم در هر دسی‌لیتر) برساند. همین روند به بدن کمک می‌کند تا میزان بیشتری از چربی‌های ذخیره را به طور منظم بسوزاند؛ بنابراین اگر مبتلا به بیماری دیابت یا حتی پیش‌دیابت هستید، اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی می‌تواند حساسیت به انسولین را بهتر کند و احتمال بالا رفتن ناگهانی قند خون را کاهش بدهد.

کاهش سطح انسولین

مطالعات علمی نشان می‌دهند که سرکه سیب، نسبت میان هورمون‌های سوزاننده و ذخیره‌کننده چربی را در بدن تغییر می‌دهد. همچنین نسبت انسولین به گلوکاگون را کاهش می‌دهد، بخشی از همین تغییرات است که میزان سوزاندن چربی‌ها را بیشتر می‌کند. در ضمن، پایین بودن سطح انسولین، تجزیه چربی‌ها را افزایش می‌دهد و آن‌ها را به منبعی برای تولید انرژی تبدیل می‌سازد.

بهبود عملکرد متابولیسم

محققان در یکی از مطالعات دیگربر روی موش‌ها متوجه شدند که سرکه سیب، میزان نوعی آنزیم به‌نام AMPK را افزایش می‌دهد. در نتیجه منجر به افزایش سوزاندن چربی‌ها و کاهش تولید چربی و قند در کبد شد. این یافته‌ها نشان می‌دهند که سرکه سیب می‌تواند متابولیسم را در بدن انسان‌ها تقویت کند، اما میزان تاثیرگذاری آن هنوز به درستی روشن نیست

کاهش ذخیره‌سازی چربی‌ها

محققان دریافتند که تغذیه کردن موش‌های آزمایشگاهی از سرکه سیب، از آنان در مقابل چاقی محافظت کرد و حتی فعالیت ژن‌های مرتبط با کاهش چربی‌های شکمی و کاهش ذخیره‌سازی چربی‌ها توسط کبد را افزایش داد. افرادی که می‌خواهند میزان چربی‌ها در قسمت میانی بدن را کاهش بدهند، می‌توانند از سرکه سیب برای این کار کمک بگیرند.

سوزاندن چربی‌ها

مطالعات دیگری نشان می‌دهند که استفاده از سرکه سیب در رژیم غذایی حاوی چربی زیاد، فعالیت ژن‌های مرتبط با سوزاندن چربی‌های را افزایش می‌دهد. محققان ژاپنی می‌گویند که مصرف سرکه سیب به اندازه ۱۵ تا ۳۰ میلی‌لیتر در روز و به مدت ۱۲ هفته، از چند جنبه برای بدن انسان‌ها مفید است: کاهش شاخص توده بدن (BMI)، کاهش چربی احشایی، کمتر شدن اندازه دور کمر و پایین آمدن سطح تری‌گلیسیرید در خون. همین یافته‌ها نشان می‌دهند که ارتباطی بین مصرف سرکه سیب و کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک وجود دارد.


منبع:میزان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
شما به عنوان کاربر مهمان در حال حاضر دیدگاه ارسال می کنید. اگر دارای حساب کاربری در سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  حداکثر استفاده از ۷۵ شکلک مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.